Tuesday, June 10, 2008

hot in the city

Het is nog maar Juni en het is hier al volop zomer. Vandaag verwachten we temperaturen van 36 graden Celcius en met de vochtigheid zal de het eerder als 40 graden voelen. Das warm! Vooral als je er rekening mee houdt dat de warmste dagen pas binnen een maand of twee verwacht worden.
Ondertussen zit ik lekker koel op het werk. Zolang de electriciteit de AC kan blijven voeden tenminste want met de eerste warmte zijn ook de traditionele zomer-stroompannes van de partij. Niet getreurd, als Belg die het gematigd Vlaamsche klimaat gewoon is, probeer ik er het beste van te maken. Vanmorgen ben ik door de 'liquid air', zoals ze hier de dikke vochtige en hete lucht noemen, naar mijn werk gewandeld met de 70's bluesrock van El Guapo Stuntteam als soundtrack en parels van zweet op mijn voorhoofd. Als ik voorbij de hybride taxi's en andere moderne vervoersmiddelen keek, waande ik me in 1976 en wist ik dat een nieuwe Summer of Sam niet veraf is.


2 comments:

Anonymous said...

Da's pas tuinmanmuziek!

Wuss.

fred at thedrawingfarm said...

'in the summertime - mungo jerry' is de ultieme tuinmanmuziek! hoewel, guapo en de grasmaaier traktor gaan inderdaad redelijk goed samen...